jemochjag.blogg.se

Denna bloggen handlar om livet för Emil och hans hund Jem.

Mull mull

Kategori: Allmänt

 
Ja, mull mull.. det vill säga Jem. Hon är min ögonsten. Vet inte vad man skulle göra utan hon, världens bästa. Hon är så rolig, så speciell, så tragisk och så fin. Folk stannar och säger hur fin hon är hela tiden, hon kliar sig ute varje gång hon busar och pratar en massa med en. Bara att få klappa hon, att få titta på hon och att få krama hon gör att man ändå mår bättre. Tänk att en hund kan betyda så mycket för en människa.
 
Idag öppnade dom sitt sommarcafe på ett ställe här i skogen, vi var såklart där och testade, mycket bra betyg. Allt var bra, till och med vädret. Imorn finns det risk för att det blir ännu mer fika.
 
Själv är det sisådär, halsen krånglar mer och mer, men är bara att bita ihop. Mycket tankar, vilja och ovilja. All fokus gör att man blir rätt utmattad också. Men livet är så, och som världens bästa bok säger, "Slumpen är ingen tillfällighet". Men jag har kommit ganska långt på min resa i mig själv, och känner väl ändå att jag är på väg mot rätt håll i mitt grävande. Saker och ting händer fort, man får se till att det inte händer för fort bara, det är inte alls bra. Måste tänka på mig själv mer än nånsin just nu, annars kommer man inte komma ur detta levande, bara att inse det. 
 
 
 
Kommentera inlägget här: